Searching..




GENRE KOMIK »

Pertandingan Liga Perkasa Emas Oleh Irfan Faiz

Bookmark
Tajuk Komik : Pertandingan Liga Perkasa Emas
Pelukis : Irfan Faiz
Genre : Aksi Penyiasatan
Status : Ongoing
Sinopsis : Liga Perkasa Emas merupakan pertandingan perlawanan seni bela diri silat diantara kumpulan Belang Maut dan kumpulan Harimau Putih didaerah Air Berangan untuk menentukan kumpulan yang mana yang akan menjadi pasukan keselamatan (pasukan Mata-mata) dearah Air Berangan. Kumpulan yang kalah akan menjadi pasukan tentera negara di kawasan daerah Air Berangan. Pertandingan ini diadakan 3 tahun sekali. Menjelang pertandingan Liga Perkasa Emas ke-6. Tiga orang pendekar kumpulan Harimau Putih yang menyertai dalam pertandingan Liga Perkasa Emas telah dibunuh secara misteri. Adiman seorang pemuda yang bercita-cita untuk menjadi Pasukan Mata-mata di ibukota telah gagal dalam ujian pemilihan terpaksa melakukan siasatan terhadap kes pembunuhan 3 pendekar Harimau Putih untuk membuktikan bapa saudaranya Pak Mamat bukan pembunuh salah seorang pendekar kumpulan Harimau Putih

EpisodStatus
Episod 1 : Masalah di Daerah Air Berangan Baca
Episod 2 : Tok Aman Mati Dibunuh Baca
Episod 3 : Sasaran Sebenar Pembunuh Baca
Episod 4 : Pembunuh Sebenar Tok Aman & Tok Lokman Terkini Baca Sekarang

Load comments
 



DISCLAIMER :No part of this website may be reproduced in any form or by any means, including photocopying, recording, or other electronic or mechanical methods without first obtaining permission from the comic artist or the admin of this website.
PENAFIAN :Tiada bahagian daripada website ini boleh diterbitkan semula dalam sebarang bentuk atau dengan apa-apa cara, termasuk fotokopi, rakaman, atau lain-lain kaedah elektronik atau mekanikal tanpa terlebih dahulu mendapat kebenaran daripada pihak pelukis komik itu sendiri atau admin website ini.